28 June 2008

Lentebeestjes

Op het dak tussen NP en de kunstacademie woont een zeemeeuwengezin met drie kindertjes. Meestal zit mams bovenop het kroost, maar soms moet ze even boodschappen doen, of iets dergelijks, en komen de pluizige spruiten tevoorschijn. Ik heb de roddelfotograafkwaliteiten van mijn cameraatje tot het uiterste aangesproken, en een knus familiekiekje gemaakt. Ziehier het resultaat.

Bij veel mensen hier wekt zo'n beeld overigens alleen agressie op, enerzijds omdat meeuwen hier in het algemeen niet populair zijn (krijsen je de hele nacht wakker), en anderzijds omdat meeuwenouders nogal geneigd zijn zodanig op te treden dat het door menselijke wezens als overprotectief wordt gezien.

Ik heb al es mijn fietshelm geprezen als ik blijkbaar te dicht langs een nest fietste. Woeste duikvluchten krijg je over je heen. Wie een nest in de buurt van zijn voordeur heeft heeft een probleem...

No comments: