13 June 2008

Beschamend digitaal

In een grijs verleden haalde Alex, mijn Amsterdamse officemate, me ertoe over een facebook account aan te maken. Hij flikkert daar veel foto's op en als je daar toegang toe hebt blijf je dus op de hoogte.

Ik deed een hele tijd niets met die account. Tot ineens ik een uitnodiging kreeg een "vriend" van mijn zus te worden. Haar avatat was een trouwfoto. Ondanks dat ze al iets van driekwart jaar getrouwd was had ik er daar nog geen van gezien! Gelukkig bleek ze bereid er nog wat te posten.

Zo kwam ik dan toch op die site, en van het een komt het ander. Steffen waarschuwde me al voor het verslavende effect. Ik vond dat ik maar matig vatbaar ben voor computergerelateerde verslavingen, maar mijn facebookgebruik is de laatste tijd toch aanzienlijk toegenomen.

Laatst keek ik voor ik wegging even of er nog wat interessants gebeurd was op die site. Bij Sanja's avatar stond ineens "goes home slowly (knee)" en dan nog wat. Ik wist niks van een knie! Hele dag niet met Sanja gepraat. En dan moet ik van internet horen dat ze haar knie heeft bezeerd. Ik schaamde me diep. Ik kwam haar bij het naar huis gaan nog tegen. De schade viel mee, maar, het moet niet gekker worden dan dit!

No comments: