10 June 2007

Lagerfest

Vrijdag had het jaarlijkse magazijnsfeest, "lagerfest", plaats. Het idee ervan is dat ze de opslagruimte een beetje opsieren, en er tafels, stoelen, een geluidsinstallatie en nog wat zut neermikken, iedereen dan eerst vis eet, en daarna drinkt, danst en zwatelt tot men het daarmee gehad heeft en huiswaarts keert. Het was goed! Die opslag ligt vol met metershoog opgestapelde buitenboordmotoren, veldovens, overalls, boeien, en meer berestoere zut. Prachtige ambiance voor een feest.



Een waar bacchanaal aan vis en andere zeebeesten, en daarna Mack bier tot het op was. En al snel de dansvloer op met mijn gare knie; ik durfde wel te dansen maar bijna alleen met rechts. Moet je wel af en toe stoppen en erbij gaan zitten want dat is nogal zwaar. Maar het ging goed! De dansvloer werd al vroeg benut want onze warmbloedige prof joeg iedereen er meteen naartoe zodra de vis op was. Dat was wel goed. Dat ze de kritiekloosheid bezit om ook te dansen op de Black Eyed Peas viel me erg van haar tegen, maar laat ik het maar door de vingers zien. Gelukkig draaide men ook betere muziek, zoals Black Sabbath, the Clash, Lordi en Zappa. Om er een paar te noemen. En A-Ha! We zitten tenslotte in Noorwegen. Jeugdsentiment...
Wat ik trouwens precies voor dansmove bedoel met wat ik op die foto aan het doen ben weet ik niet. Het is wel een Jut en Jul op de dansvloer foto: de dame wier kant ik op kijk heeft vast mijn krukken gereserveerd voor na haar knie-operatie in juli...




Verder heb ik ook iets nieuws geprobeerd: snus! Pruimtabak, maar dan anders. Je stopt het onder je lip, en je kauwt er niet op. Sodemieters wat is dat sterk spul. De goser die het mee aanbood gaf me een extra klein plukje om te proberen, maar het steeg meteen naar mijn hoofd. Ik heb het maar weer uitgespuugd. Bleek later een goed idee te zijn geweest. Toen ik merkte hoe heftig het was, en aankondigde dat ik er maar mee ging stoppen, zei de aanbieder dezes nog dat als het mis ging en ik zou omdonderen hij wel voor me zou zorgen. Inmiddels heb ik al through the grapevine gehoord dat hij zelf zo los ging op wat daar zoal aanwezig was dat hij op een gegeven moment naar een taxi gedragen moest worden... goed dat ik daar niet op rekende. Overigens, het spul trekt net zo snel weg als het gaat, dus ik heb het hele feest redelijk nuchter uitgezeten.

En Nalan heeft meteen het decreet uitgevaardigd dat er ergens in oktober een feest komt voor de NP-wetenschappers (Lagerfest is ook voor de managers, IT-ers, en wat dies meer zij), georganiseerd door een van de nieuwe Duitse postdocs en ondergetekende. Dat moet een thema-feest worden. Wordt vast ook goed!

No comments: