15 June 2007

Gesettled en geoefend

Zo, gisteravond ben ik met beddegoed, een radio en al thuis afgezet. Lekker geslapen in het nieuwe huis! Het begint al wat te worden zo. Ook moest er vandaag een NP-er met de auto die kant op. Die heeft een flink pak kartonnen dozen voor me meegenomen! Eentje wordt tijdelijke klerenkast, eentje tijdelijke boekenkast...

En ook, ik gaf vandaag mijn NP praatje over mijn promotieonderzoek. In het kader van dat alle nieuwelingen hun achtergrond uit de doeken doen. Goed idee! En leuk om op het NP een tropisch praatje te geven. En een goeie oefening voor de 25e. Al wordt dat heel anders... overigens had ik overschat hoeveel raakvlak mijn werk met ze had. Bijna de hele zaal zat vol met mafkezen die alleen in het heden werken! Oceanografen en zo. Glaciologen. Weten die veel wat een deglaciatie is. Ze denken zelfs dat tijd van links naar rechts loopt. Rare types! Maar die zullen er de 25e ook wel bij zitten.

En dan morgen roeien. Toch maar niet als rendieren; niemand had zin in geweien maken, en het had ook niets met de naam van het team: "Hot topic" te maken. Dus we zijn maar overgestapt op een echt hot topic: Tromsø 2018. Die druiven willen de Olympische winterspelen hierheen halen. Onzalig idee. Maar wel hot, dus. De stuur gaat als generic wintersportman met fakkel, en de roeiers als nationale teams. Of zo. We hebben 6 roeiers, en ook wel 6 verschillende nationaliteiten, maar helaas wordt 1 ervan vertegenwoordigd door de stuur. Dus ik heb mijn Duitse genen in de strijd gegooid en nou ben ik het Duitse team. (Mag van de Duitse stuur.) Nederland wordt al vertegenwoordigd door Laura de Steur... es zien of mensen daar over gaan vallen. Ik zie het wel zitten. Einigkeit und Recht und Freiheit, ladida, tamtidam...

No comments: