12 June 2007

Een hyperend pinknosed reindeer op een stoel

Het is inmiddels zo’n hectische boel dat de titels van mijn postjes eronder gaan lijden. Ik moet nu binnen twee weken verhuizen, een NP-lezing geven, een roeiwedstrijd roeien (er is een uitvaller, dus ik roei! En ik hoef geen stuur te zijn. Daar hebben we een Duitser voor.) en eh, promoveren, dus. En dat begint wel een beetje spanning op te leveren. Vandaar het hyperen.

Verder, intussen heb ik ook Dorthe even geholpen met voorbereidingen voor de cruise in September. Er moet veel zut mee om de monsters in te bewaren. En daarvoor gebruikt men ethanol (of methanol, daar wil ik vanaf zijn) met rose bengal. Voor de niet-micropaleontologen: das een fuchsiaroze goedje dat organisch materiaal kleurt. Als je een roze foram treft weet je dus dat die of levend, of nog niet zo lang dood was toen hij in je monster belandde. Zijn ze gewoon wit of wat ze zoal ook zijn waren ze dus al zo lang dood dat al het organisch materiaal vergaan was. Ik heb even 42 liter ethanol van een dosis rose bengal poeder voorzien. En het stuift! Men dacht dat ik een bloedneus had, maar ik had gewoon ongemerkt rose bengal zitten snuiven. Eh. Misschien niet zo’n goed idee. Het waren de roeiers die het opviel, trouwens. Omdat ik roei word ik dus zeker een rendier! En deze keer ging het goed; ik had een vrouwen-riem. En tering wat maakt dat uit zeg. Die zijn hanteerbaar! Ik heb er wel zin in.




Uitzicht vanuit de roeiboot

En nou de stoel nog verklaren. Ik heb een stoel! Naast het bed dat ik al gebietst had. Dan lijkt het op een huis. Ik heb ook al pannen, een bord, en gordijnen. Gaat goed! En verf, overigens, Maar die moet nog op de muur. En dan die promotie nog. Alleteringst. In ieder geval begint de ellende qua outfit wat te luwen. Ik kocht in arren moede maar nog een paar nette schoenen. Dus dat is geregeld. Nou nog even iets van een shirt of zo. En dan komt het wel goed. En ik geef vrijdag een praatje hierzo, over mijn promotiewerk, en dat wordt een heel ander praatje dan mijn lekenpraatje, maar helpt wel om mijn hoofd weer een beetje tropenwaarts te krijgen. Wie weet stellen ze hier ook wel vragen die de oppositie ook gaat vragen. Wie weet!

No comments: