27 January 2008

Sneeuwschoenen ingewijd

Mijn sneeuwschoenen waren al wel es meegeweest de berg op, maar toen hadden ze niet mijn tas verlaten. De sneeuw was vrij hard... maar de laatste tijd had het nogal gesneeuwd, dus de omstandigheden waren goed om zowel mijn als Tana's exemplaren uit te proberen. We kozen een route op kvaløya. De sneeuw was diep; vaak zakten we, sneeuwschoenen of niet, tot zowat onze knieën weg. En Tana heeft zelfs ridicuul grote sneeuwschoenen voor iemand met zo'n bescheiden lijf. Ze zijn meer formaatje Luka. En dan nog!
Toen we eenmaal een uur of anderhalf onderweg waren begon de berg zich ineens te vullen met randonneeskiërs. Nauwelijks een Noor die die sneeuw kan weerstaan! Maar het woei hard, en sneeuwde, en het zicht was dus nogal pet. We zijn maar niet zo heel ver gegaabn. Was er nog tijd voor andere dingen! En we komen nog wel es terug op een onbewolkte dag. Maar de schoenen doen het! Goed om te weten vóór ik ermee naar Senja vertrek. Ik ben er wel uit dat helling-af op die dingen mijn ding niet is. Maar dat komt wel goed. Dit was alweer een dag zonder knieblessures!






En we hebben zelfs, op sneeuwschoenen, een bevroren waterval beklommen! Geloof ik...

3 comments:

Anonymous said...

Nog maar 25 nachtjes slapen en dan mogen wij ook! Hoera!
Blij anticiperende groet
Maaike

Margot said...

Yay!

Anonymous said...

Goed getruct die ijsval foto! Wist niet dat je ook goed was in fotoshoppen...

Groeten,


Petra