02 January 2008

Jaarwisseling

Op oudejaarsdag zat ik in een auto onderweg naar Tromsø toen ik een sms'je kreeg van Knut, of ik zin had om te komen eten. Had ik wel! We hadden net tijd even te douchen en wat beschaafds aan te trekken, en togen naar boven. De pot schafte eland. Lekker! Zo om een uur of elf besloten Floor en ik de stad in te gaan, om daar een biertje te pakken en vuurwerk te kijken. We hadden gehoord dat vanaf het restaurant bovenaan de kabelbaan vuurwerk afgestoken zou worden, en er "2007" op de berghelling zou verschijnen, hetwelk om twaalf uur zou verspringen naar "2008". Dat laatste was waar, maar dat 1e strandde op het suffe feit dat alle kroegen dicht waren. Noren! Rare types. Bij het gedesillusioneerd naar boven lopen kwamen we Elvar weer tegen, die ons een paar uur daarvoor terug naar Tromsø gereden had. Hij wou vanaf het parkje op het eiland foto's van het vuurwerk maken. We zijn er bij gaan staan. Het was best mooi! Mijn foto's van "2007" op de helling zijn niet erg gelukt, maar men wil vast wel van me aannemen dat het er aanvankelijk echt stond. Even na middernacht werden we nog platgeknuffeld door passerende stomdronken meisjes, maar dat mocht de pret niet drukken. Zo lieten we het veelbewogen jaar 2007 achter ons. Er is veel gebeurd, veel veranderd.

Moge 2008 voor iedereen die dit blog leest een heel mooi jaar worden!

No comments: