22 May 2007

Leve de huisbaas

Gisteren had ik de huisbaas over de vloer. Nog steeds geen contract... ze doen hier nogal aan standaardcontracten, die je gewoon overal vanaf kan downloaden, maar die zijn in het Noors. Hij vond dus dat hij hem beter kon faxen naar het NP, zodat ik ergens een Noor vandaan kon halen die het even voor me zou vertalen, zodat ik zou weten waar ik mijn krabbel onder zet. Maar wat we wel hebben is overeenstemming over de opzegtermijn. Ik mag gaan, en dus de huur opzeggen, wanneer ik wil! Goed dat. Ik kan dus zonder vrees voor dubbele huur de verhuizer laten komen en op de Heimvegen gaan wonen. Gaat hectisch worden maar het is wel goed! Gauw de sleutel regelen.

Verder, ik heb intussen ook emplooi gevonden in het NP roeiteam (niet van die fancy bosbaanboten, maar good old logge reddingssloepen) en ik ga morgen met een van de andere postdocs mee een potje volleyballen. En dat moet wekeklijks worden. Met mijn conditie komt het wel goed! Helemaal als ik ook nog heftig aan het verhuizen sla. Ik kom nog es gespierd promoveren zeg.

4 comments:

Unknown said...

Hoi hoi! In de tussentijd ook een keer met Margot ge-skype-ed. Wat geeft moderne technologie toch weer mooie uitbreidingen aan de Nederlandse taal, maar dat terzijde.

Wat ga je hard met dit blog, Margot! Als ik 1x in de week kom, loop in nog achter... Nou ja, dan maar bovenaan in mijn favorites zetten, en elke dag komen.

Groeten, Lourens

Margot said...

Er gebeurt hier ook zo veel! Ik zou twee keer zoveel kunnen posten. Zonder moeite. Ik hou het zelf nauwelijks bij. En dat skype, dat is wel goed. Bloggen ook.

Groet!

Margot

Anonymous said...

Hoi Margot,

Wat een prachtige dreigende foto! Dit ziet er heel goed uit. En lekker wandelen (kan hier ook hoor. Ik kan toch minstens een kwartier rechtuit lopen zonder op een teken van menselijke aanwezigheid te stuiten). Maar een echt voorjaar vind ik niet te versmaden. En roeien: Heel goed! Als je hier bent gaan we samen wat meters maken in een echte boot. Ik bereid mijn rentree inmiddels voor, maar eerst komen de roeiers nog even op kraamvisite. Met je nichtje is alles goed, ze begint voorzichtige 'huh' gesprekjes te voeren en ze lacht! Het leven is geweldig.

Groeten,


P.

Margot said...

Hoi Zus!

Het is hier zeker mooi, en vaak dreigend. Je moet er van houden misschien. En ik erken dat het Gooi ook mooi is.
En goed dat dat nichtje van mij communicatief doet! Verder, mijn roeicarriëre is misschien in de kiem gesmoord, zie de post van vandaag, maar dat merk ik nog wel.