09 May 2007

Enkele beelden

Noren eten heel vroeg, dus vanaf vier uur begint het hier leeg te lopen. Ik ben nog niet zozeer geassimileerd dat ik dat ook doe. Maar blijkbaar is de werkdag wel effectief om dus ga ik es een poging doen om een geillustreerd postje te maken. Voor een 1e indruk: mijn uitzicht uit mijn kantoor als ik zeewaarts kijk ( ik maak ook wel een foto landwaarts als het weer beter is). Hele verbetering met Amsterdam.


Verder heb ik een tijdelijk huis. Tijdelijk, omdat het zo ongeveer het nieuwste, strakste, en sterielste huis in Tromsø is. Wil ik niet! Er zijn dingen gaande om te proberen elders iets te vinden. Maar voor de 1e tijd is het best. Er staat een bed in. Helaas heeft de slaapkamer op dit moment geen gordijnen of niks, en das lastig als de middernachtzon volgende week al een feit is, dus het bed staat in de woonkamer. En de televisie moet het doen met een bestaan als CD-speler. En ik wil hier dus snel weg, maar voor de 1e indruk alvast zeewarts en landwaarts uitzicht...



Misschien geeft dit vast een indruk. Er liggen nog door de hele stad plakken sneeuw, er groeit nog niets, het weer is meestal vrij grauw, maar een kniesoor die daarop let. Rond middernacht wakker worden en de zon op de bergen zien schijnen maakt veel goed. En de mensen hier zijn heel gaaf. Volgende postje wordt meer een verbale impressie.

No comments: