02 July 2008

Fantastisch weerbericht

Voor vandaag was prachtig weer voorspeld. Zon van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Dat het dus helemaal bewolkt was toen ik opstond verbaasde me een beetje. Dat, eenmaal op mijn werk achter de computer aangekomen, het weerbericht op de site van het nationale meteorologische instituut nog steeds alleen maar zon aangaf, verbaasde me ook. Om een uur of twee was het wolkendek nog steeds even ondoorbroken als de zon op de site. Rare jongens...

Dat is toch wel iets wat in Nederland beduidend beter geregeld is. De dichtstbijzijnde weerradar hier staat op Andenes... dat geeft misschien al aan wat een energie er gestoken is in de meteorologische infrastructuur hier. En dat blijkt!

Zo zag de werkelijkheid eruit, om een uur of twee.

En dit maakte de weersite ervan... helaas heb ik pas om een uur of twaalf een screendump gemaakt. Maar geloof me, de hele dag was als geheel wolkeloos voorspeld. Dat "Den meteorologiske modellen og lokale forhold kan medføre avvik" staat er niet voor niets...

No comments: