10 June 2008

Voor rust ga je naar de kroeg

Ik had me voorgenomen om geen voetbal te kijken tot mijn fiets gerepareerd was. Overigens was de band van Knuts fiets ook lek (hij heeft er ook twee, en het was de imponerende die atypisch sip in de garage stond). Het leek me een goeie gelegenheid om es iets liefs voor die lui boven te doen, in plaats van het meer gebruikelijke andersom. Dus ik trok twee fietsen de garage uit, zette ze opsekop, en nam een aanvang in plakwerkzaamheden.

Knuts fiets was eitje. Bescheiden gat zo gevonden, band er weer op, kind kan de was doen. Met mijn fiets bleek dat mijn vermoeden klopte: die spijker, die was niet alleen aan de ene kant mijn binnenband in gefietst, maar ook aan de andere kant er weer uit. Dus dat gat moest ook dicht.

Bij het de band terugstoppen was ik nog flink aan het lazeren met het ventiel recht houden en dergelijke. Maar uiteindelijk had ik weer een werkende fiets! Die niet helemaal regelmatig rijdt, maar dat deed hij toch al niet, want beide wielen hebben een lichte slag.

Zo kon ik me in oranje hijsen, en op mijn lang genegeerd geweeste fiets naar de kroeg rijden. Ik had met Laura bekokstoofd dat het wel leuk was alle Nederlanders (en wie nog meer zin had) naar de voetbalkroeg te slepen en naar Nederland-Italiƫ te kijken. Ik liep binnen, en verwachtte daar zweet, rondvliegend bier, geloei en wat dies meer zij. Niks! Er zaten wat kalme mensen netjes op hun stoel muisstil naar een scherm te kijken. Ik had de 1e twee doelpunten al gemist. Laura had nog wel een oranje shirt aangetrokken maar dat was het wel, qua oranjegekte. Is verder mijn sterkste kant ook niet, maar in een ander land gaan wonen helpt vaak prima.

Geheel tegen onze verwachting in speelde Nederland de Italianen helemaal van het veld af. Ik hoop dat ze zo doorgaan! Ik hoop op Nederland-Duitsland. Van beide nationaliteiten hebben we zat mensen (nou ja, drie Nederlanders, met wat pech), en het is een mooie historische discordia, en daarmee kunnen we die kroeg nog wel tot een woeste boel omtoveren. Go Nederland, go Duitsland!

1 comment:

Anonymous said...

u en voetbal?! een emigratie doet rare dingen met een mens.
maar het moet wel een genot zijn om voetbal te kijken zonder horizonvervuiling van oranje pruiken, vla, mayonaise en opblaasknuppels.