03 February 2008

Sportief ochtendje

Het klimmen bevalt goed, dus ik vond dat het es tijd was om zelf zut te gaan kopen. Om te beginnen: schoenen. Er zijn dingen waar je op moet letten als je die koopt, en ik weet er weinig van, dus ik had gevraagd of Celia mee ging als adviseur. En toen we toch een date hadden konden we net zo goed eerst een eindje gaan langlaufen. Aldus! We begonnen op de lysløype.


Celia wist een goocheme route over een achteraf-spoor, wat veel langzamer gaat maar wel heel mooi is.


En we eindigden met het oversteken van het meertje. Dat was erg zompig! Je ziet hoe ver ik wegzak. Maar hoe sfeervol.



En na afloop hebben we mooie blauwe klimschoenen gekocht. Ik geef hier mijn loon uit aan sportreut! Donderdag speelde ik al RDH met mijn eigen stick. Tana begon hem meteen krachtdadig in te tapen; die Canadezen hebben er verstand van en weten dat een stick te snel slijt als je het niet doet. Zoveel blijkt; 1 potje hockey was voor mij genoeg alle tape er meteen weer af te abraheren (is dat een woord?).

Overigens was het laatste potje RHD extra sportief want het kostte al heel wat zweet voor we het ijs min of meer sneeuwvrij hadden...


Dus ik moet es wat troep naar het leger des heils brengen. Heb ik weer plaats voor mijn berg- sneeuw- en klimschoenen, en ski's, en schaatsen, en hockeystick, en skibril (voor op de fiets) en wat dies meer zij. Ik lijk wel sportief!

No comments: