29 March 2009

Katharsis

Ik lag zondagochtend in mijn nest met een kater, niet in staat te slapen, en me een vuige naarling voelend. Geen goed begin van de dag. Maar het kan verkeren. De telefoon deed piep! Sanja, met de vraag of ik zin had een makkelijk stukje te skiën met haar en Elvin de charmante hond. Natuurlijk! In een wip was ik op. Ontbijt was een stap te ver, maar een kop thee lukte.

Sanja had niet alleen een gasthond maar ook een leenauto. En ze dacht eraan naar Oldervik te rijden. Daar is het niet zo steil. Intussen boomden we over het feest van de afgelopen dag. Ze vond me minder berispelijk dan ik zelf, Dat luchtte gek genoeg een beetje op. Maakt dat zoveel uit, het oordeel van anderen?

Toevallig woont in Oldervik Dierk, de Duitse hippie! Dus we besloten tot een verrassingsbezoek. En hij was thuis! Elvin vond hem ergens tussen de bomen. En wat ik al aan zag komen: Elvin en Dierk, die lagen elkaar wel.

We besloten met ons vieren een stukje te skiën. Wat een goed idee! Na een dag als die ervoor was het fantastisch met twee vertrouwde lui en een prachthond door een sprookjeslandschap te klieren. Sanja is notoir wijs, en Dierk notoir gastvrij, en dat is een mooie combinatie. En dan met koffie op de top, en wat geravot met Elvin, om het af te maken, en dan weer neer. Mijn skivaardigheden waren pet als nooit tevoren maar een kniesoor die daarop let. Kop thee en boterham in de hut na, en dan huiswaarts! Wat mazzel ik met die mensen om mij heen. Volgende keer moet ik het dronken gedoe overslaan en meteen op zoiets overgaan!

Elvin was me steeds te rap af, en wandelde steeds de foto uit

Met de zelfontspanner! Ook die is Elvin te snel af... (zie honderiem links)

Dierk en Elvin die elkaar wel gevonden hebben

6 comments:

Anonymous said...

Hee Margot,

Leuke posts weer, mijn maandag is al helemaal goed ;-). En je een vuige naarling voelen omdat je met een random kerel in een kroeg gezoend hebt - hoezo, in godsnaam? Je bent toch single, dan mag dat toch gewoon? Dat vind ik nou een van de leuke kanten van single zijn, soort van compensatie voor het feit dat je dus op zondagmorgen doorgaans alleen wakker wordt. Als je nou een vent had gehad elders terwijl je met die random kerel aan het zoenen was geweest dan was je in mijn optiek idd een vuige naarling, maar ik zie hem nu ook niet zo, eerlijk gezegd. Misschien is het goed met de make-up en de jurk ook wat vrouwelijke creatieve omgang met moraliteit tot je te nemen... weet ik veel, download alle 6 seizoenen Sex and the City, na het kijken daarvan ga je vinden dat jij nog best wel meevalt qua losse moraal enzo (of ook nog dat je zelf een preutse hork bent, maar dat terzijde ;-). En je doet en passant jurktechnische inspiratie op voor het volgende gala ;-).

groet,

Jitske

Margot said...

Sja, ondanks dat niet iedereen dat gelooft ben ik in mijn hart zowel oerconservatief als een hopeloze romanticus. Vind dat het iets bijzonders zou moeten zijn, en niet iets dat enkel en alleen van timing afhangt. En het is in het verleden vaker gebeurd dat ik de boel onder biochemische druk wat pragmatischer aanpakte, maar daar hou ik altijd een slecht gevoel aan over. Wat zou het lekker zijn als je je hormoonspiegel gewoon naar believen aan en uit zou kunnen zetten...

Anonymous said...

Goed zeg!

Ik ga ook een random kerel in een kroeg zoenen. Dank Jitske!

]:)

Marijn (zo mogelijk nog cnsrvtvr)

Margot said...

Veel plezier Marijn!
(Eigenlijk zou ik je moeten aanraden alleen kerels waar je ook echt op gesteld bent op de bek te vliegen, maar dat doe ik niet, want ik heb zo'n idee over wat dergelijke kerels van zo'n idee zouden vinden... gnirks)

Unknown said...

Hoi Margot,

Ik weet niet of je je het kan herinneren, maar ik ga je nu hetzelfde advies geven wat je mij ooit jaaaaaren geleden hebt gegeven:
Heb je lol gehad? Zo ja, dan is er toch niks aan de hand!
Ehm, een beetje hetzelfde als Jitske dus...

Groeten, Lourens

Margot said...

Fokke en Sukke kunnen het niet makkelijker maken, maar wel leuker! Of zoiets. Er was weinig aan. Leuke kerels (of vrouwen, wat maakt het uit) zoenen is veel beter! Maar ja, dan moet je dus met je fikken van de random kerels afblijven, want het duurt even voor je weet of iemand leuk is...