28 May 2008

Fotomodel

In Amsterdam was ik jarenlang een van de oefenmodellen geweest van Martijn, een vriend van me. Die was opgeleid als fysicus, verworden tot IT-er maar had onderweg een passie voor fotograferen opgepikt. Bij voorkeur portretten.

Ik denk dat ik een van zijn 1e modellen was. Gewoon een beetje in zijn huiskamer voor een aan de muur gehangen laken zitten en een beetje appelig om je heen kijken. Klinkt saai, maar is best leuk! In de loop der jaren werd het steeds professioneler. Inmiddels meen ik dat hij ervan kan leven... kijk vooral op zijn website.


De eerder op dit blog opgedoken zijnde Elvar, de IJslandse fotograaf, was ook op zoek naar modellen voor portretwerk. En fotografen zijn vaak dol op dreads. Dus die vroeg mij. Was een trip down memory lane om weer op een stoel van me af te zitten kijken, met een dikke camera op me gericht! En volgens mij gaat het wel een mooi project worden. We hebben alleen een proefsessie gedaan nog, maar stay tuned voor meer resultaten. Hij stuurde alvast een foto op. Ik vind hem mooi! Valt me trouwens mee; het is wel de dag na de fameuze 16e Mei... ("grondwetsnach")

Foto: Elvar Ørn Kjartansson

Kijk vooral ook op Elvar's site:
www.tothetopproductions.com

5 comments:

Anonymous said...

Joh, en dan klik je op die link van zo'n fotograaf, zie je ineens nog een bekende. Model Cindy is mij namelijk ook bekend. Die kan ook behoorlijk appelig in de camera staren trouwens. Nounounou wat een kleine wereld toch weer...

Anonymous said...

Dank je voor de reclame! :) Mooie foto ook die je geplaatst hebt.

Margot said...

Graag gedaan!
En, jep, Die Elvar, die kan het ook...

Jeroen said...

U got the look!

Margot said...

Ik ben een heuse fruitschaal! Om er maar een noorsisme tegenaan te mikken.