31 August 2008

Tropische chick bouwt polaire geloofwaardigheid

Zonet drukte ik op "send". En toen moest ik nog wat klieren in Acrobat, en wat rommelen in mijn mailtool, en toen klikte ik nog es op "send". En als het goed is hebben nou het Norsk Geologisk Tidsskrift, de guest editor van een special issue, en al mijn co-auteurs mijn 1e manuscript betreffende polaire benthische forams. (Een ervan heeft een snel overstuur zijnde mailbox, dus die moet altijd een speciale versie hebben, met een geheugen vretende topografische kaart eruit weggelaten.) Nog geen week geleden was ik nog bezig met tropische planktonische forams.

Vanaf nu kan ik beginnen mezelf serieus te nemen in dit vakgebied. Manuscript afgeleverd. En dat zonder inbreng van onze statisticus. En ook met twee co-auteurs die geen sjoege gaven. Onder tijdsdruk. We gaan het zien. Hopen dat de reviewers het een beetje te pruimen vinden...

Beetje jammer dat het best mooi weer was, de afgelopen week. En de voorspelling voor de komende dagen is volkomen ruk. Het regent nu ook, overigens. Maar ik ga naar huis. Als ik er energie voor heb steek ik de open haard aan...

2 comments:

Jeroen said...

"sludd og snø i fjellet"
Da's balen... ;-)

Als je die weersverwachting zo leest dan lijkt het bijna begrijpelijk. Maar ik heb al eens laten vertellen dat dat slechts schijn is (en die bedriegt).
Al vast gefeliciteerd met de publicatie! (Want gepubliceerd gaat het worden...)

Margot said...

Het IS begrijpelijk! Schijn bedriegt alleen als die Noren het gaan uitspreken. Maar Noors lezen is redelijk eitje.

En, vastwel! Ik hou je op de hoogte...