22 October 2007

Voetbal

Ik heb vast al es geroepen dat ik naast het stadion woon. Gisteren viel het weer eeens op: de hele buurt vol geparkeerde auto's en mensen met lelijke sjaals. En een hoop herrie en licht in het stadion. Toen ik mijn fiets had weggezet waren ze net begonnen. Ik kon het niet laten even te blijven kijken. Met de bladeren van de bomen heb je nou best goed zicht op het stadion vanaf de voordeur...


Verder verlichten die stadionlampen de hele buurt als ze aan zijn.


Ik geloof ook niet dat mijn huis de beste locatie is om Noorderlicht vandaan te zien. Ik ben er wel achter dat wie dat wil zien veel bij rokers op bezoek moet komen. Die lopen om de haverklap naar buiten, dus die hebben het meteen door als er wat fraais aan de hemel verschijnt. Bij Helgard en Carsten was het toevallig de niet-roker die op het goede moment naar buiten keek, maar van het weekend was het een stinkkaas-whisky-mosselsoep-film-date met Steffen (wie anders) die me weer een blik op dat fraaie verschijnsel opleverde. Altruïsten, die rokers, die elk half uur in de kou gaan staan.

No comments: