24 October 2007

Tropisch plankton op arctische breedte

Terwijl ik de smaak van het arctische benthos te pakken begin te krijgen kan ik nog niet het tropische plankton vergeten. Ik zit er inmiddels dieper in dan ik sinds ik hier kwam ooit deed. Ik ben stug aan het proberen de publiceerbare hoofdstukken van mijn proefschrift er nog uit te werken. Hoofdstuk 4 is inmiddels “under review”. Tijd om Hoofdstuk 5 ook die kant op te krijgen! Er is al één co-auteur die een teken van leven gaf sinds ik een oproep mailde.
Intussen vroeg de universiteitsprof ook of ik, op de universiteit, een colloquium kon geven over mijn promotiewerk. Dat kon ik. Was ook wel leuk!
En intussen hebben de redacteuren van de wetenschappelijke tijdschriften mijn activiteiten ook in de smiezen. Ik werd onlangs gevraagd om een artikel over tropisch plankton te reviewen. Leuk artikel; ik hoop dat het over niet heelveel tijd in print verschijnt.
Betekent wel dat ik zelf wat minder zonlicht pak dan ik anders zou doen. Universiteitscolloquia en reviews vallen onder werk, maar mijn ouwe zut publiceren is natuurlijk geen werk, dus dat moet er nog naast. En ik moet ook nog mijn komende vrije dagen bij elkaar werken. Gelukkig is het hier grondig petweer, dus als dat ooit een goed idee is is het nu...

No comments: