13 December 2007

Enge beesten

Als ik zo door mijn monsters heen vlooi kom ik niet alleen forams tegen. Er woont vanalles raars op de zeebodem, en omdat ik van die recente monsters heb tref ik het ook zo'n beetje allemaal aan. Als je monsters uit een boring komen zijn dit soort beesten over het algemeen wel verdwenen. Overleden en weggerot...

Hier gewoon, omdat je zoiets niet te zien krijgt als je niet voor je werk zeebodemprut onder de microscoop legt, even een bloemlezing enge beesten... kijk en huiver! En bedenk dat ze allemaal zo tussen de 0.1 en 1 mm groot zijn... de natuur kan goed detailklieren.










2 comments:

Jeroen said...

Sanity loss
-Osedax mucofloris: 1/1D4
-Zeebodemprutbeestjes in roze feestkledij: 1/1D6
-Geen daglicht: ???

Margot, jou blog is een verrijking in vele opzichten...

Margot said...

Ben benieuwd wat je inschat als sanity loss door het peperkoekhuisje! En aangezien ik ze allemaal te verwerken krijg staat mijn sanity nou wel op nul. Ik ga in een gesloten inrichting de Necronomicon wel zitten lezen!