30 July 2007

Voorbereidingen voor een hectische tijd

Inmiddels is het bijna augustus! De 2e vlieg ik naar Svalbard voor de cruise met RV Merian. Als ik het wel heb is er wel e-mail aan boord (misschien ook wel email, maar dat is niet terzake), maar geen "normaal" internet, dus dan kan ik even niet mijn blog updaten. Eventueel kan ik tekst doormailen en op de site laten zetten, maar de foto's moeten wachten, omdat ze liever hebben dat je vanaf het schip alleen kale tekst stuurt. En als ik dan de 10e terug ben staat er zowat meteen een Marijn op het vliegveld! En die hike, daarvan is het zeker dat die internetloos plaats gaat hebben. Het wordt hier dus even stil, tot pakweg de 18e. Maar daarna haal ik de schade als het goed is heftig in! Ik ben nu bezig met allerlei voorbereidingen. Inclusief rare details: nou mijn huis binnenkort overspoeld gaat raken door hordes woeste Kooles heb ik maar the honourable thing gedaan... een koffiezetapparaat aangeschaft!

En als de 18e alles weer normaal-achtig wordt is het alweer bijna tijd voor de bruiloft van mijn zus, en van de volgende Svalbard-cruise. Deze keer met een Noors schip. En dat heeft ook echt met mijn eigen onderzoek te maken. Maar daarover later meer!

Ik heb tussen de bedrijven door ook nog tijd voor verstrooiing. Zoals, ik ben nou geen AIO meer, dus ik heb niet van die ridicule werktijden. En ook geen werkende TV! (Nou ja, de TV doet het perfect, alleen de antenne niet. Dus voor een DVD'tje is hij prima geschikt maar dat is het.) En dat geeft extra tijd voor lezen. Ik kreeg heelveel boeken voor mijn promotie. En dat leverde een leeskick op! Die is nog niet afgelopen. Op de foto de oogst van sinds de promotie. Das dus een maand boeken! Ik sta ervan versteld. Dat ik nog andere dingen voor elkaar krijg.



En het is alwéér prachtweer. Zondag maar es de lysløype helemaal vanaf hier naar de noordpunt van het eiland afgefietst. Zelfs dat is al zo mooi! En das alleen nog maar Tromsøya. Langs die lysløpe trof ik ook nog een hele mooie plek om een brief aan het thuisfront te schrijven.


Dat was overigens, zoals men ziet, op mijn zwarte fiets. Die is nu stevig uitgeprobeerd! Hij schakelt lang niet zo soepel als de nieuwe groene, maar man, wat kan je lekker raggen met dat bakbeest. En ik heb er spatborden op gezet. Hij is klaar voor je Marijn!

1 comment:

Anonymous said...

MRAURWAARHG!

Koffie...fiets...bergen...

GGGGGGORZL!

Ik kom eraan. :):)