23 July 2007

Slot aan middernachtszon en timmerwerkzaamheden

Afgelopen vrijdag maakte Laura, de andere nederlandse NP-dame, me erop attent dat de zon tegenwoordig ondergaat. Dat valt helemaal niet op, want zolang hij nét achter de horizon blijft wordt het alsnog niet donker. Maar dat zal wel snel gebeuren nu! Ik belandde daar trouwens omdat ze een bevriende technicus van het NIOZ over de vloer had, en vond dat dat wel een reden was om mij als mede-Nederlands marien typ ook uit te nodigen. Gezellig! Werd natuurlijk weer laat, zo gaat dat.

Toen heb ik ondanks mijn slaperige hoofd op zaterdag mijn (voorlopig) laatste timmermansproject maar ter hand genomen. De gangkast was van de week al af gekomen.

Wat ik nu nog moest doen was wat overgebleven planken tot een CD-opbergkastje omtoveren. Het rek dat ik 2e-hands gekocht had was niet groot genoeg voor al mijn CD's, en daarbij, ik had nog 4 Heineken CD kratjes, en die zijn best leuk maar niet zo stapelbaar. Dus ik maakte een kastje waar de kratjes in konden. Dat lukte! Eiste nog wat van mijn inventiviteit, want dat ding heeft twee dwarshoutjes, en je kan niet aan twee kanten ene plank tegen een andere aan schroeven. Dus ik moest even een ander soort verbinding aan elkaar verzinnen. Lukte ook nog!

Kan ik nu de electriciteit aan gaan pakken.

No comments: