08 June 2007

Roeiende rendieren en trage verhuizers

Ik heb het, ondanks mijn knie, toch maar mooi gered tot de reservelijst van een van de NP roeiteams! 16 juni is er een race in de haven, met van die ouwe lompe lekke reddingssloepen. Meer voor de lol dan voor de sport. Teams moeten ook verkleed! Een soort van aquatische GeoVUsie kroegentocht. En om de een of andere onopgehelderde reden gaat ons team als kerstman met rendieren. Dus ik moet maar es een gewei in elkaar prieken. Rare onzin wordt het. We zijn al wel een keertje wezen oefenen. Dat was geen succes; we hadden de grote, extra lompe boot, met extra lompe riemen, en die laatsten zijn erg dik, lang en zwaar, met als gevolg dat vooral de meisjes met kleine handjes ze nauwelijks onder controle konden houden. En als je ze op een comfortabel punt in de dollen had zitten staken ze aan de bootkant te ver uit, en tikte je zo je buurman de boot uit. En duwde je ze wat verder de boot uit kreeg het hefboomeffect vervelende gevolgen. Nog best moeilijk zo! Maar gelukkig is er geruled (excuus voor de taalvervuiling) dat dames met de gewone, dus niet de extra lompe, riemen mogen roeien. Gelukkig! Al heb ik daar alleen wat aan als er iemand uitvalt. Doet niemand dat dan ga ik wel juichen.




En inmiddels weet ik ook ongeveer wanneer ik mijn zooi tegemoet kan zien. Pas begin juli! Das wel pet. Moet ik een tijdje in een praktisch leeg huis wonen. En heb ik voor mijn promotie ook fiets noch nette schoenen in Amsterdam. Niet praktisch! Als er nog Amsterdammers die 22-27 juni een fiets te leen hebben deze blog lezen houd ik me aanbevolen... en qua outfit moet ik nog maar even zien. Geen zin om nog een keer geld over de balk te smijten voor schoenen die ik zelden draag. Maar of de pedel mijn hanwags zou goedkeuren...

No comments: