23 December 2008

Bijna kerst

Toen ik dat postje schreef over de kerstoppas hadn't I seen nothing yet. Ik kreeg er nog stapels planten bij! En de sleutels van Tana en Arto. Om ook op privé-adressen residerende planten door de kerstvakantie heen te slepen.

Maar nu ga ik zelf ook bijna doen alsof het vakantie is. Marieke en Antero komen vannacht, en voor die tijd moeten er nog kerstinkopen gedaan worden met Helgard en Carsten.

En er is vast ook geen hond meer die de blog leest, maar voor het geval van toch is een kerstgroet misschien op zijn plaats. Maar wat is kerst? Voor mij eigenlijk iets slechts dat alleen per ongeluk soms toch goed uitpakt. Iedereen kent de overpeinzingen van niet-Christenen, speciaal die uit dysfunctionele families, over kerstmis. Maar iedereen kent ook de alomvertegenwoordigde drang om er toch wat van te maken. Al is het maar omdat afwezigheid van extreme knusheid altijd aandoet als gewoon, maar niet met kerst. En in de praktijk komt het meestal goed.

En dit jaar krijg ik bezoek! Dus dit jaar komt het vast goed. Verslag volgt...
En voor wie hier nog rondhangt: moge u allen ook een manier vinden om het goed te laten uitpakken!

6 comments:

Anonymous said...

Nog een lonely soul in the office, (zoals de Engelsen het kernachtig uitdrukken).
Maar tjonge wat een diepe overpeinzingen. Ik moest het 3x lezen voor ik zeker wist dat er geen bus arsenicum klaarstond. Komt dat ook door die lange donkere dagen?

In ieder geval jij ook de beste kerstgroeten en wensen alvast! En een fijn 2009 natuurlijk, mocht ik voor die tijd niet meer bloglezen.

Henco (vanuit een half onttakeld en bijna geheel ontvolkt kantoor)

Anonymous said...

Fijne kerst!!! Ik zal je de kerstoverpeinzingen van de niet-Christelijken die allerlei leuke dingen gepland hadden maar helaas met een overbelaste, pijnlijke rug en griep thuis zitten en die dus ruim de tijd hebben om in rugvriendelijke houding liggend je blog te lezen maar besparen, bovendien ga ook ik er van uit dat het goed komt (kerst met een vracht goede boeken is immers ook een leuke kerst) ;-),

groet,

Jitske

Jeroen said...

Deze "geen hond" heeft het gelezen en wenst je succes en veel plezier in je streven naar extreme knusheid.
Ik ga ook een poging wagen in het gezelschap van al dan niet dysfunctionele en/of Christelijke families.
Lees je graag weer volgend jaar!

Jeroen

Jeroen said...

Wraf! wraf!
Toch fijne kerstdagen gewenst!

Anonymous said...

Toch een fijne kerst alsnog en alvast een mooi nieuwjaar!

Margot said...

Al die hartverwarmende reacties! En dan ben ik spontaan twee weken niet online. Maar beter na twee weken dan in het geheel niet!