09 July 2009

Materiële vooruitgang

Materiële zaken boeien! Ik noem maar wat. Als je nog een paar weken in het paradijs hebt is het bijvoorbeeld begeerlijk een auto te hebben die je naar onverkende delen van dat paradijs brengt, en een brander die je toelaat meerdaagse tochten te ondernemen, en een camera om al het schoons vast te leggen.

Mijn camera was kaduuk. De verzekering ging me, zoals vermeld, een powershot opsturen, maar die doen dat mañana. En inmiddels hebben ze me verteld dat ik het ding niet krijg voor ik naar Svalbard ga. Damn! Ik moet dus nog es terug...

Maar de auto doet het weer! Ik drijf Ole de monteur tot wanhoop met de vage klachten die ik steeds over de Subaru heb, maar het komt altijd goed. Nu ook. Het ding rijdt weer.

En mijn brander wilde met Pasen niet. En later kreeg ik hem zelf met behulp van Mats niet aan de praat. Gisteren haalde ik Laura erbij: die is goed met pulken aan het pompje. Helaas, dat hielp ook niet. Ik heb het ding nog es uit elkaar geschroefd zoals ik hem nog nooit uit elkaar heb geschroefd, en ben net zo lang blijven schuiven en poetsen en doorspoelen tot hij het, jawel, eindelijk toch weer deed! Ik ben er weer klaar voor. Niet meer afhankelijk van de zweedse gasbrander van Max...

Gelukkig blijk ik beter in branderonderhoud dan in het maken van scherpe foto's! Maar, eindelijk, de lang niet geziene oranje gloedvan een echt warme Whisperlite...

No comments: