25 March 2009

Unbeschreiblich weiblich

Årsfest naakt! Wie zich de post van vorig jaar nog weet te herinneren weet dat dat dé gelegenheid is voor NP volk om zich es flamboyant aan te kleden. Sommigen hebben dat in zich, en sommigen zijn van die archetypische nerds die met hun hoekige motoriek net de verkeerde kleren aantrekken, of botweg weigeren zich in iets anders te hijsen dan wat ze normaliter voor een outfit door laten gaan. En die 1e categorie is altijd goed om naar te kijken: ik zie bijvoorbeeld uit naar Nalan; die weet zich wel te kleden, en die was er vorig jaar niet. Benieuwd waar die mee komt! En die 2e categorie, die doet niet alleen die 1e beter uitkomen, maar die kan er eventueel tot evolueren!

Helgard, waar ik vaak vrouwonvriendelijke taal uitslaand mee op grote bergklossers door de gangen stamp, had zich vorige keer wat terughoudend opgesteld in een nette broek en bloes, maar bleek later in het jaar toch wel degelijk een rok te hebben en deze ook bereid te zijn aan te trekken. Dus heel NP was het erover eens: die moest de volgende keer in een ravissante jurk! En zoiets heeft ze niet hangen. En dat geheel deed de vrouw in mij ontwaken. Ik ging haar meeslepen, jurken kopen! En zo nodig schoenen erbij! En zo nodig opsmuk! De oestrogenen dropen uit mijn oren.

Aldus geschiedde! We togen naar Fretex (het moet wel leuk blijven) en hebben werkelijk iedere jurk met årsfest-credibility aangetrokken. Allebei. De grootste lol! En we vonden ook voor beiden een geschikt exemplaar. En nog een backup! En daarna was het tijd voor schoenen. Er was helaas weinig, maar ik trof wel een paar schoenen aan (voor de prijs van een biertje tijdens happy hour) dat ik in de toekomst wil gaan gebruiken om te leren op hakken te lopen. Niet voor het feest; dan wil ik de dansvloer op, en ze staan niet bij de jurk die ik gekocht had.

Slechts twee van de vele jurken die we uitgeprobeerd hebben. En let op de glamoureuze ambiance!

Maar nou moet er nog een échte vrouwen-onder-elkaar date plaats hebben met Helgard en mij; haar jurk naar keuze was wat te lang, en ik heb een naaimachine. En ik wil haar schoenen keuren! En ik heb opsmuk nodig. En ik moet nog even zien hoe ik die jurk combineer met ondergoed. Hij ziet eruit alsof hij bedoeld is met slechts een minimum daarvan. Maar ik moet het maar even uitproberen. Weet niet of ik het zo extreem aandurf! Maar hoe het ook zij: ik heb lol in deze feminiene uitspattingen! En Helgard ook. Is Tromsø wel klaar voor zoveel vrouwelijkheid?





En wie de commentaren ook gelezen heeft snapt de onderstaande photoshop-actie van Maaike... hij is geweldig!

6 comments:

Anonymous said...

Sodeju, wat een cultuurshock na de foto's van IJsland met Sinterklaasmasker. Maar daar was de ambiance weer sfeervoller.

Margot said...

Zo'n jurk weegt niks, op zich kan die best mee met snieuwhop! Best of both en zo.

Anonymous said...

*visioen van stijlvol dineren in lange jurk en bivakmuts in een sneeuwput*

Margot said...

De kreet is toch dat er drie dingen zijn die men noodzakelijkerwijs moet doen met haute couture, of zo? "Accessorize, accessorize, accessorize!" En wat is een bivakmuts anders dan een accessoire?

Anonymous said...

dan mist alleen de Chihuahua, de hardkeck en veels te grote zonnebril nog :)

Margot said...

Jaa! Gauw nog even op het boodschappenlijstje: ###-hondje en Franse-filmsterren-zonnebril... hartkeks heb ik nog. En dan een accessoire dat daardoor nodig wordt: vent met broek/colbert met zakken... maar ik kan vast Carsten wel misbruiken daarvoor.