04 January 2008

Pompel & Pilt

Ik had gehoopt Floor toen hij in het land was mee te zeulen naar Sanja's schilderachtige huis op Kvaløya, maar wegens wederzijdse horten waar op geweest werd ging dat niet lukken. Toen ging ik gisteren maar alleen op weg om me te voegen bij de andere gasten. Ze had wat ouwe vrienden uit Svalbard (en natuurlijk Elvin, de gasthond) over de vloer. En om ons aller begrip van Noorwegen wat te vergroten gingen we na het eten iets kijken waarvan ik vermoed dat het zo'n beetje het Noorse equivalent van Ti Ta Tovenaar is. Maar dan met poppen. Geweldige absurde televisie! De enige oorspronkelijke Noorse in het gezelschap ging helemaal gierend van nostalgie uit haar dak. En wij lagen intussen onder tafel. En nu weten we ook waar we de schuld aan kunnen geven als Noren van grofweg tussen de 25 en 45 volkomen raar zijn. Ik heb de 1e aflevering op Youtube gevonden. Het zijn er 5, en ze worden alleen maar raarder. En volkomen pedagogisch onverantwoord.

Wie nieuwsgierig geworden is: ik link hem hieronder door. Laat je niet afschrikken door de 1e paar wat brave minuten (Het is 10 min in totaal). Even later wordt het volkomen raar. En ook niet door dat het Noors is; dat maakt niet zoveel uit. En die Gorgon Vaktmester blijft je achtervolgen.

Voor een ieder die het aandurft: Pompel & Pilt!

3 comments:

Anonymous said...

Rare jongens, die Noren...

Gorgon Vaktmester Marijn

Margot said...

Å, Gorgon vaktmester, er det mulig at du har noe i dag som skal repareres?


(Overigens, ik moest bij dat typ aan Chiel denken... had jij dat ook?)

Anonymous said...

MUhahaha...nee, dat had ik niet, maar hij zou geknipt zijn voor de rol...