22 August 2007

Drie dagen microscopen tot je scheel ziet

Marijn is naar Italië, mijn huis is weer opgeruimd, het leven kan weer -heel even- terug naar normaal. Omdat al die grappen met hiken en bruiloften handenvol vrije dagen kosten ben ik nu bezig even weer wat nieuwe te verdienen. Microscoopwerk zo ver het oog reikt! Maar ook wel es lekker. Het schiet tenminste op. Het blijkt dat je monsters met nauwelijsk forams erin niet per se tot het bittere einde (van 300 recentelijk overleden forams) hoeft uit te zoeken. Dat scheelt! Nu zit er schot in. Al is een nieuwe AIO (volgens Dorthe "exactly as blind as you are") er met mijn goeie oculair vandoor. En dan is de vergroting niet genoeg om op elkaar lijkende, kleine soorten van elkaar te onderscheiden. Maar men moet wat. Er gaat een nieuwe microscoop besteld worden! Net voor ik hier kwam was er hier bij mijn weten één foramonderzoeker, en één diatomeënonderzoeker. Inmiddels is dat 3 en 2. Meer zut nodig!

En morgenochtend half acht stap ik in de bus naar Rovaniemi. Ik ben erg benieuwd.






Plaatjes: een Globigerionoides ruber (waarover in min proefschrift veel te doen is) in het oog van de naald. En een Uvigerina sp., die meer in de richting zit van wara ik me hier mee bezig houd. Beide plaatjes gegapt van de website van University of California Museum of Paleontology

No comments: